Badhuizen

26 september 2018 - Boedapest, Hongarije

Na weer een heerlijke nachtrust, want we slapen hier heerlijk. Hebben we lekker boekjes gelezen in de ochtend. Tijd zat!
Toen we allen aangekleed waren gingen we opzoek naar een brunch tentje. Want ontbeten hadden we nog niet. We vonden een straat tegenover een schattig breakfast tentje waar we eindelijke een goede warme cappucino hadden gedronken en ontbeten met scrumble eggs en brood. We vervolgden onze reis vandaag per tram en gingen naar een shoppingmall vlak bij het Hilton hotel. Hier waren alle winkels overdekt, want we hadden het de afgelopen dagen goed koud gehad met 11/13 graden. Hier scoorden we een jas.(want Ash was haar jas vergeten en liep dagen alleen in een trui rond) vanuit daaruit wilde we graag doen wat de locals doen en Boedapest staat bekend om zijn badhuizen met genees krachtige bronnen. Dit moesten wij natuurlijk even uitproberen en besloten om naar een badhuis te gaan die goed aangeschreven stond en die veel toeristen nog niet ontdekt hadden.
We gingen naar Veli Bej Fürdöje. Dit badhuis is een van de oudste badhuizen en is erg gemoderniseerd. Heeft verschillende baden met verschillende bronnen en temperaturen en aantal sauna’s. Dit was echt heerlijk en ontspannend. Het ene bad nog heter als de ander en tussen de locals voelde je jezelf echt een Hongaar. Nog even gezweten in de sauna en toen rozig het badhuis verlaten.
We gingen terug naar pest en besloten om bij de foodtrucks te eten. Karavan is de naam waar al deze foodtrucks kunt vinden en maakten al snel de keus dat we voor de Lagos gingen. Lagos is een soort gefrituurde  bol waar je vlees en groente tussen doet. Wat dus lijkt op een soort hamburger alleen smaakt het dan naar een soort machtige oliebol/donut. Een broodje smaakt verrukkelijk, maar daarna zit je ook wel echt vol. Als toetje namen we een wafel en een kurtoskalacs. Dit is een deegachtige rol waar je van alles tussen kunt doen. Ook mega machtig. Conclusie die Hongaren zijn gigantische zoetekauwen. De afgelopen dagen is ons dat wel duidelijk. Ze maken ook verrukkelijke zelfgemaakt limonades. De een nog lekkerder als de ander. Ook het proberen waard.

1. Mayella:
    27 september 2018