Dagje Venetie

5 juli 2018 - Verona, Italië

5 Juli, wekker veel te vroeg voor een vakantie. 06:30 uur. Want wij wilden met ons goede gedrag naar Venetië toe.

Ontbijt konden wij in het hotel bijkopen voor wel 3 euro, helemaal prima! Hierna ons snel klaargemaakt en de auto ingestapt. Reis verliep voorspoedig en eindelijk wees de TomTom ons eens de juiste kant op. We ontdekten in de auto dat Venetië maar 1 uur en 20 min rijden was. Aangezien Venetië een autovrije stad is hebben wij onze auto geparkeerd in de parkeergarage tronchetto en vanuit daar een dagpas gekocht, zodat wij van al het watervervoer gebruik konden maken. (Best handig).

Wij stapten in de eerste watertaxi die wij tegenkwamen.  Houd er rekening mee dat zo een ritje al gauw driekwartier tot een uur in beslag neemt (hier hadden wij duidelijk niet op gerekend). Daar aangekomen op plaats van bestemming San Marco’s plein schrokken wij ons een hoedje van zowel de hitte als van de hordes mensen die van de watertaxi naar het plein sjokte. We hoefden er geen kaart bij te pakken, want je kon gewoon de hordes mensen volgen.

Vanaf het grote plein snel de kleine straatjes ingevlucht voor wat verkoeling en iets minder mensen massa. Na heerlijk door de straatjes te hebben gestruind waren wij toe aan een hapje eten. Dit deden wij bij een leuk tentje genaamd Bar Trattoria Alla Maddalena. Wij wilden namelijk een beetje de hitte ontlopen op het heetst van de dag.

Toen wij na het eten weer gingen wandelen en lichtelijk verdwaald waren in de straatjes en via de lonely planet guide de weg weer terug probeerden te vinden kwamen wij uit bij een plein waar een oud ziekenhuis stond en een prachtige kerk. Wij wilden hier even gaan rusten en wat te drinken nemen. Toen wij bij de ober twee spa blauw bestelden en de ober doorkreeg dat wij niet wilden lunchen. Liep hij boos weg en begon hier wild te gebaren tegen zijn collega’s. Toen ik vriendelijk vroeg of er een probleem was en hij letterlijk zei dat wij eten moesten bestellen of anders  konden vertrekken. Zijn we opgestaan en weggelopen. Wij waren beiden nog nooit zo slecht behandeld. Daarna hebben wij even de reviews bekeken en blijkt het heel veel negatieve recensies te hebben, nu ook een van ons erbij.

Toen wij daarna de kaart erbij pakten, kwamen wij tot de ontdekking dat wij naar de hele andere kant van de stad waren gelopen. Via bruggetjes en kleine straatjes zijn wij teruggelopen en besloten wij om maar terug naar huis te gaan, omdat wij beiden best wel moe waren van alle indrukken de afgelopen dagen. De eerste de beste watertaxi stond al op ons te wachten. Deze rit duurde maar liefst 1,5 uur voordat wij de auto naderden (hilarisch ook weer) Toen Ash het gas pedaal intrapte en naar huis reden kwamen wij nog langs een tolpoortje. Hier kregen we de schrik van ons leven toen bleek dat wij 68 euro moesten betalen voor de heen en terugweg… Oké maar toch! Vanavond dus maar een broodje eten.

1. Klaas en Joke:
    5 juli 2018
    Wat een leuk reisverslag. Wij zijn ook een paar keer in Venetie geweest. Diverse zaken zijn voor ons duidelijk herkenbaar. Nog leuke Italiaanse mannen ontmoet🤓? Veel plezier met jullie vervolg reis😘
  2. Ria:
    5 juli 2018
    Ach meiden, jullie moeten maar denken : je leeft maar 1 keer! Dus geniet met volle teugen en ter compensatie dan maar een keertje wat minder luxe uiteten ;)
    Op naar het volgende avontuur. X
  3. Mascha:
    6 juli 2018
    Geweldig verhaal weer meiden!! Goed gedaan trouwens..opstaan en weglopen!! Zijn ze nou helemaal.. maffe Italianen!! Altijd zo verhit gelijk. Wat een geld zeg, die tol!!
    Op naar jullie volgende avontuur.
  4. Cathrien:
    6 juli 2018
    Leuk verhaal! Ik geniet er van! Op naar de rest van jullie vakantieavonturen!