Relaxsun

9 juli 2018 - Florence, Italië

Maandag 9 juli

Na allebei ietwat verrot geslapen te hebben, gingen wij opweg naar ons ontbijt. Het eten in het Meridiana hotel was oké. Zeker niet heel uitgebreid maar wat het niveau zeker opkrikte waren de heerlijk vers gebrouwen cappuccino’s en het vriendelijke personeel.

Na ons ontbijt gingen wij op weg naar de Baja bikes store om onze fietsen terug te brengen. Wij moesten nog wel even een straat van tevoren stoppen om Ashley haar sleutel in het slot te krijgen. Zij kwam gisteren tot de ontdekking dat deze op miraculeuze wijze helemaal krom gebogen was. Nadat deze in het slot gefrommeld was, hebben wij deze weer keurig ingeleverd met een grote lach op ons gezicht en zijn we weer terug naar het hotel gewandeld.

En toen on our way to Pisa.

Met onze billen samengeknepen wisten wij het centrum van Florence te verlaten. Wat een verkeer zeg en wat zijn ze allemaal ongeduldig. Wij dachten dat Amsterdam erg was.

Na een rit van ruim een uur kwamen wij aan bij plek van bestemming, Pisa. Gelukkig waren wij hier niet alleen en besloot half China ook dat er een kiekje genomen moest worden naast die skeve toren.

Het was een hele vreemde gewaarwording. Wij liepen het dorp in, we werden aan beiden zijden omringd door marktkraampjes. Met daar tussendoor lopend van die mannetjes met Gucci brillen en Prada tassen, All 100% real, really.

Toen wij de hoek omliepen, stond ze daar ineens, de toren van Pisa.

Natuurlijk wilden wij de echte toerist uithangen en gingen vol goede moed voor een toren-selfie. Nou, dat is zo makkelijk nog niet. Ten eerste moet je op je beurt wachten want er staan nog 10 gezinnen die hetzelfde shot proberen te maken. En dan, waar moeten je handen, je benen, je hoofd die toren betasten?

Na een aantal poses gemaakt te hebben vonden wij het welletjes, wij hebben een broodje gehaald zijn gaan plassen en op naar het strand!

Na een ritje van een half uur kwamen wij uit bij het strand van Tirrenia. Hier konden wij de auto gemakkelijk kwijt en na een paar minuten lopen kwamen we uit bij de strandopgang. Wij kwamen erachter dat je hier niet gewoon je handdoek kunt neergooien en in de zee kunt plonsen. Nee, je moet bij de strandopgang een bedje of stoeltje huren.

Zogezegd zo gedaan, wij hebben twee bedjes gehuurd, die worden overigens wel keurig voor je opgezet op je plek naar keuze. En hebben een heerlijk verkoelende duik genomen.

Fast forward naar een paar uur later. Toen Lisanne d’r armen wel erg rood begonnen te worden. Werd het tijd om de spullen bij elkaar te rapen en terug naar de auto te gaan.

Toen door naar Lucca, wij hebben van een hoop mensen gehoord dat we daar een kijkje konden nemen, dank daarvoor.

Na meerdere rondjes door de stad gereden te hebben, konden wij eindelijk de auto kwijt. Wij zagen later dat er precies nu een festival gaande is en wellicht dat daar de verkeershinder vandaan komt.

Daarna zijn wij bij het eerste restaurant wat we tegen kwamen gaan zitten aangezien wij allebei wel een cola en bord met eten konden gebruiken.

Ash ging voor de Kaas ravioli en Lis voor de Spaghetti Carbonnara. Na dit lekker opgegeten te hebben, vervolgden wij onze weg door Lucca. Onderweg hebben wij nog een lekker ijsje gegeten en toen zijn wij weer teruggelopen naar de auto. Toen weer de helse toch Florence in. Met het zweet op de bovenlip heeft Ash ons weer veilig bij het hotel gekregen.

Morgen gaan wij op weg naar Rome. Wij hebben een autorit van 3 uur voor de boeg dus zo meteen lekker oogjes toe. Bedankt voor het lezen allemaal, tot morgen! Xx

1. Mascha:
    10 juli 2018
    Die Chinezen die vind je werkelijk waar overal!! En dan inderdaad met busladingen tegelijk.. even voor de foto poseren en hop de bus weer in.. doen Europa in 4 dagen ofzo.. Maar ze hebben er dan wel een foto van!! En jullie nu ook..😄😄 Op naar Rome meiden, goede reis!!
  2. Ashley:
    10 juli 2018
    Superleuk dat jullie ons zo volgen! Dikke knuffel van ons!
  3. Klaas en Joke:
    Superleuk jullie belevenissen te lezen! Enjoy! Grx Klaas en Joke
  4. Mayella:
    10 juli 2018
    Rome. De stad van de liefde 💚 Have fun girls!!!
  5. Henny:
    Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen 👍nog heel veel Fun dames 😘