Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Hoi Hoi,

Wij zijn twee enthousiaste vriendinnen, die al meer dan 23 jaar vriendinnen zijn. Doordat we al zolang vriendinnen zijn hebben wij ook het een en ander meegemaakt. Al regelmatig kwam Rome ter sprake, maar nooit hebben we dat echt doorgezet. Wij hadden na de afgelopen twee jaar beiden iets nodig waardoor we vooruit konden kijken. Uit die comfortzone!

Het begon toen ik op een dag eruit flapte ''waarom gaan we niet roadtrippen door Italië?'' En zo is onze hele reis begonnen. Wij hebben zelf de plaatsen bekeken die wij willen gaan bezoeken en zo kwam er een logische route uit. Wij zijn gaan informeren bij een reisbureau en zo stippelde deze onze hele reis nader uit. Het sprak ons beiden zo aan, dat we besloten dit zo via het reisbureau te gaan boeken. De hotels, de auto, de kosten, als er iets uit handen genomen kan worden is dat super fijn.

Bijna elke dag zijn wij met Italië bezig en halen er ontzettend veel positieve energie uit. Wij hebben er super veel zin in en stiekem vinden wij dit ook wel een beetje spannend. Maar we gaan er een super leuke tijd van maken, zoals wij dat altijd hebben als wij samen zijn.

Hou ons in de gaten!

Liefs Ash en Lis

Over mijn reis

De bedoeling is dat wij 14 dagen gaan rond toeren met een Fiat 500. We verblijven in iedere plaats 2 nachten M.U.V. Rome daar verblijven wij 3 nachten. 6 steden gaan wij bezoeken. We hebben twee plaatsen die wij dolgraag willen bezoeken, dus daar wijken wij even van de route af dit zijn Venetie en Pisa.

Beginnend bij Milaan waar we sowieso gaan shoppen! en de kunst en cultuur van die stad gaan opsnuiven. Door naar Verona waar we Romeo en Juliet gaan bezoeken en de stad van de liefde gaan beleven. Vanaf Verona rijden we door voor een dagje Venetië waar Ash zo graag in een gondel wil zitten en de 400 bruggen die Venetië zo onderscheidend maakt. Bologna die de beste keuken van Italië schijnt te hebben en niet zo toeristisch lijkt te zijn. Met 35 minuten zijn we in Florence waar we de Trippa (pens) en de Bagnato gaan uitproberen.

Tja, en dan Rome. Zal ik daar alle bezichtigingen maar even achterwegen laten? dat zijn er te veel om op te noemen. De foto's zullen wel verraden hoe mooi Rome is en zal zijn.

Door naar Napels en daar krijgen we het nog druk. Lis wil graag naar Pompei, waar de verloren stad ligt en de vulkaan Vesuvius. En dan wil Ash ook nog naar de Amalfi kust. Met de vrolijk gekleurde huizen en de sierlijke kust, waar wellicht onze bikini nog uit de tas komt!

Vanuit Napels vliegen we terug naar Nederland waar wij na deze bomvolle 2 weken kunnen uitrusten.

Wij gaan alles vastleggen, van elk heerlijk gerecht , tot prachtige gebouwen, Tips and Tricks, off road plannen. Tot nu toe is dit ons rode draad. En hopen jullie net zo enthousiast  te maken als dat wij zijn!

Bezochte landen

Ik heb 9 landen (4%) bezocht:

Curaçao, Egypte, Griekenland, Hongarije, Italië, Nederland, Spanje, Turkije, Verenigde Staten.