Hoppen in de hop on bus

26 september 2018 - Budapest, Hongarije

Na een 12 urige nachtrust konden we er weer helemaal tegenaan. We gingen ontbijten vlak bij ons appartement in een lief klein koffiecafeetje. Na een dikke bagel en opnieuw een
koude cappucino hadden wij een bodem voor de rest van de dag. Het plan was om te gaan hoppen in een hop off hop on bus. Dit is de makkelijkste en snelste manier om een stad te leren kennen. Je hebt drie lijnen de rode, blauwe en groene. De rode lijn was de grootste en reed ons door het centrum. Waarna wij de blauwe namen die langs de Donau reed en over de brug naar de boeda kant. De groene was een kastelen rit, daar hadden wij geen kaartje voor.
Aangekomen in de burchtwijk liepen we aan  op de Matthiaskerk wat een oogverblindend uitzicht gaf. De gekleurde tegeltjes op de daken was waanzinnig om te zien. Daarnaast bevond zich het Vissersbastion. Hier stond vroeger een middeleeuwse vismarkt. Het bied een mooi uitzicht over de Donau en het stadsdeel Pest.
Toen het wat schemerig begon te worden kozen wij ervoor om bij Skrimpala te kijken. Dat is een soort bij elkaar geraapte tent met allemaal tentjes binnenin. Supergezellig! Daar even een cocktail achterover getikt.
Maar voor dat we die cocktails achterover tikten vonden wij in diezelfde straat een kippentent genaamd Fuego. Hier serveerde ze alleen gegrilde kippen en zelfgemaakte patatjes. Holy! Geschranst hebben we, handen vies, snoeten vies. Vier keer ja ja je hoort het goed vier keer aiolli bij besteld(hij was zo zelfgemaakt lekker) toen zijn we kakelend naar ons appartement gelopen en lekker gaan kletsen /slapen.
Ahjuu